صفحه اصلی / اعتقادی / تلاش جهادگران سلامت گامی بسوی ظهور

تلاش جهادگران سلامت گامی بسوی ظهور

بازدیدها: ۱۰

یادداشت مهم استاد عابدینی پیرامون: تلاش جهادگران سلامت گامی بسوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم
با توجه به اینکه گفته شده است قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدّه کثیری از افراد با موت ابیض (مرگ سفید) از دنیا میروند (مرگ سفید به معنای مردن در بیماری‌های واگیردار مثل طاعون، در مقابل موت احمر -مرگ سرخ- که مردن در جنگهاست) [۱].

این مطلب شاید دلالت می‌کند بر اینکه یا جنگ‌های آخرالزمانی جنگ بیولوژیک است، و یا در اثر اعمال غیر کنترل شده، عکس العمل هستی به صورت بیماری‌های جدید، خودش را می‌نمایاند.

طبق این بیان، در این برهه، قدرت یافتن ما برای کنترل بیماری‌ها، یکی از مصادیق بارز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ» (انفال، ۶۰) می‌باشد.

در عین سختی بیماری کرونا، بسیج کشور در راستای بالاتر رفتن آمادگی‌ها در مقابله با بیماری‌های واگیر، میتواند یکی از رزمایش‌های عمومی مهم با مقاومت در جبهه‌ی سلامت، در راستای آمادگی برای ظهور باشد.

لذا می‌توان با این نگاه مهم، این فضای تهدید را تبدیل به فضای فرصت کرد و از منظر آمادگی برای مراحل بعدی به آن نگاه کرد.

طبق این منظر، جهاد سلامت در میان مردم ما، فقط در کنترل این بیماری خلاصه نشده، و بایست نگاه عمیق تر و دراز مدت تر در نقشه‌ی حرکت بسوی ظهور داشته باشیم

توسّل و استمداد از حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) می‌تواند در حل و تسهیل این حرکت مؤثر بوده، و همچنین کوشش بیشتر علمی و درمانی میان جهادگران سلامت، در این راستا حرکتی در جهت بستر سازی برای ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) دیده شود.

پس ای مردم مجاهد و مقاوم، و شما ای جهادگران سلامت در خط مقدم مراکز درمانی، با روحیه‌ی ایمانی، و امید الهی، تلاش خود را در جهاد مقدس منتظران ظهور بیابید، و به فضل الهی، با پیروزیِ بزرگ در مبارزه با این بیماری، پایگاه مقاومتی عظیم تر بیافرینید برای آماده سازیِ جبهه‌ی مجاهدانِ نستوه در رکاب امام زمان (علیه السلام).

یکشنبه ١١ اسفند ١٣٩٨

پی‌نوشت:
[ ۱ ] : مشهورترین تعبیر در اشاره به بیماری‌های مُسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به موت ابیض (مرگ سفید) است، که ائمه (علیهم السلام) یکی از مصادیق بارز موت أبیض (با بیماری واگیردار) را با مثال بیماری طاعون یاد کرده اند. بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دستۀ اول، مانند ویروس کرونا، آنفولانزا، آبله، سیاه زخم و … نیز باشد.
و از آنجا که «موت أبیض به طاعون»، در ردیف «موت احمر به سیف» آمده، می‌توان آن را نبردی با ابزار طاعون مانند نبرد با ابزار شمشیر، و از مصادیق نبردهای آخرالزمانی برشمرد، فلذا مقاومت و جنگ در برابر سلاح بیولوژیک را نیز صحنه‌ی جهاد مؤمنان محسوب نمود.

[بعنوان یک نمونه: قال أمیر المؤمنین (علیه السلام) : بین یدی القائم (علیه السلام) موت أحمر، و موت أبیض، و جراد فی حینه، و جراد فی غیر حینه، أحمر کالدم، فأمّا الموت الأحمر فبالسیف، و أمّا الموت الأبیض فالطاعون (الغیبه للنعمانی، ص۲۷۷ ح۶۱ / الغیبه للطوسی، ص۴۳۸ ح۴۳۰ / کتاب الغیبه فی الامام الثانی عشر القائم الحجه (سلام الله علیه) ج۲ ص۳۸۲ و ۳۸۳ ].

علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع مرگ سفید و طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته اند، عمدتاً آن را ابتلائی عمومی دانسته، و گاهی نیز دربارۀ برخی اقوام یا سپاهیان خاص مطرح کرده اند.

منبع خانه طلاب جوان

 

درباره talabeh

این مطالب را نیز ببینید!

معنویت گرایی جدید و کرونا

بازدیدها: ۴معنویت گرایی جدید و کرونا به قلم : رسول حسن‌زاده عجز طب جدید از …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =